Tvrtka Sika u svijetu postoji 115 godina, a u Hrvatskoj četvrt stoljeća. Prisutni su na svim većim i značajnijim projektima diljem Lijepe Naše, a za idućih 25 godina postavili su si vrlo ambiciozan cilj.
U novom izdanju rubrike Notes gost je Vladimir Bartaković, generalni menadžer tvrtke Sika Hrvatska koji će nas uvesti u šaroliki svijet građevinskih materijala. Materijala s kojima je Sika prisutna na svim većim i značajnijim građevinskim projektima u Hrvatskoj.
Tvrtka Sika ove godine obilježava 25 godina rada u Hrvatskoj. Što to znači za Siku i naravno, kako ćete proslaviti?
Bartaković: Da, ove godine nam je lijepih 25 godina u Hrvatskoj iako je Sika u svijetu prisutna zadnjih 115 godina, znači od 1910. Prije no što smo službeno došli u Hrvatsku na hrvatskom smo tržištu bili prisutni kroz neke druge kanale, poput suradnji s pojedinim građevinskim tvrtkama.
Iako slavimo cijele godine, pripremamo jedno prigodno događanje krajem godine kako bismo nazdravili za idućih 25.
Sika i njeni proizvodi itekako su poznati svima u građevinskom sektoru, pogotovo sustavi hidroizolacije i brtvljenja, međutim, prisutni ste i u drugim branšama…
Bartaković: Postali smo na neki način sinonim za proizvode koji se koriste na podovima i krovovima. Slično je i s kupaonicama te balkonima. Prisutni smo i u brodogradnji na palubama od tikovine. Zatim lijepljena stakla na automobilima – Sika.
Drugim riječima, imamo vrlo širok asortiman proizvoda za lijepljenje, brtvljenje, izolaciju, ojačanje i zaštitu – što u građevinarstvu, a što u ostalim granama industrije. Automobilska industrija, bijela tehnika, nove tehnologije kao što je recimo proizvodnja baterija i elektromotora pa nadalje.
Sudjelovali ste u izgradnji mnogih važnih objekata u Hrvatskoj? Koje biste izdvojili i zašto?
Bartaković: Bili smo prisutni na svim većim i značajnijim hrvatskim projektima. Istaknuo bih jedan od zadnjih, a to je rad na primarnoj i sekundarnoj ovojnici druge cijevi tunela Učka s našim materijalima za ojačanje i zaštitu. Osim toga kompletna hidroizolacija Pelješkog mosta.
Prisutni smo i u hotelima – rovinjski Lone, Amarin, zagrebački Met Boutique, riječki Hilton Costabella. I naposljetku naš novi nogometni stadion u Osijeku Opus Arena. Mogao bih nabrajati danima.
Koliko je važno stalno ulaganje u razvoj proizvoda?
Bartaković: Za nas je to izuzetno važno jer smo prije 115 godina poslovanje i započeli s jednom inovacijom. Naš je cilj postići dodanu vrijednost za naše izvođače i arhitekte te za krajnje korisnike.
Posljednjih tjedana na različitim sajmovima poseban naglasak ste dali na svoja rješenja za podove te fasade. O čemu se radi?
Bartaković: Imali smo puno akvizicija u zadnjih nekoliko godina. Prije dvije godine smo završili akviziciju MBCC Grupe, vodećeg globalnog dobavljača građevinske kemije. Prije toga smo kupili cijelu grupaciju Parex koja je jako dobra u dijelu praškastih materijala, odnosno fasada.
Napravili smo iskorak po pitanju proizvoda za podove. Pritom ne mislim samo na industrijske pogone, nego i na dekorativnu primjenu – u stanogradnji, u privatnim kućama, vilama. I to je jedan novi moment u našem razvoju i u našoj ponudi.
Kako komentirate trenutnu situaciju s cijenama i dostupnosti materijala na tržištu?
Bartaković: Mislim da se situacija popravila. Što se tiče cijena naših proizvoda, rekao bih da smo ostali u razumnim i poštenim okvirima. Ove godine su cijene rasle tri do pet posto za što mislim da i dalje ostaje na razumnoj razini.
Činjenica je da mi nudimo proizvode od temelja do krova, a ipak sa svega pet posto sudjelujemo u cijeni cijele investicije nekog objekta.
Još jedna goruća tema je radna snaga. Među Vašim zaposlenicima mnogo je mladih. Kako privući mlade ljude u građevinski sektor?
Bartaković: Trenutačno imamo kombinaciju iskusnih djelatnika i kolega početnika. I ove ćemo godine dio djelatnika koji su već jako dugo s nama poslati u zasluženu mirovinu. Mislim da imamo dobar omjer starih i novih djelatnika.
Veseli me što nam se javlja zadovoljavajuć broj mladih ljudi zbog čega me ne napušta optimizam.
Nakon uspješnih prvih 25, što dalje? Puno resursa posvećujete zelenim tehnologijama…
Bartaković: Izazov koji je pred nama su megatrendovi, a u njih je uključena i Hrvatska. Suočavamo se s klimatskim promjenama, urbanizacijom, jačanjem i daljnjim razvojem digitalnih tehnologija koje dolaze i u građevinski sektor.
Održivo poslovanje je dakle neupitno. Naši ciljevi zbog toga streme tome da postanemo “net zero” odnosno neto nula kompanija. Od cjelokupne dosadašnje realizacije bih istaknuo naše zelene mortove koji su lišeni cementa i ugljičnog dioksida, a umjesto toga sadrže sirovine iz agrikulture i sličnih industrija.
Optimističan sam po pitanju naših idućih 25!
Pogledajte Građevinski podcast-Notes i pretplatite se na YouTube kanal Koordinacije kako ne biste propustili najzanimljivije i najaktualnije vijesti iz građevinskog svijeta.